Науково-технічний прогрес і правопорушення у сфері безпеки дорожнього руху та експлуатації транспорту: окремі ракурси проблеми
Анотація
Статтю присвячено аналізу впливу науково-технічного прогресу в цілому та в транспортній сфері, зокрема,
на стан так званої транспортнозалежної злочинності. При цьому стверджується, що йдеться не лише про
правопорушення, які вчиняються учасниками дорожнього руху та експлуатації транспорту, а й про ті,
що пов’язані з автономним доступом до транспортних засобів та управлінням ними. Проте всі ці правопору-
шення опосередковуються збитковою правосвідомістю людини, яка може бути як безпосереднім учасником
дорожнього руху та експлуатації транспорту, так й особою, котра використовує автономний доступ до тран-
спорту та його можливості для вчинення будь-яких правопорушень, зокрема, насильницьких і терористичної
спрямованості, не будучи таким учасником. У статті на конкретних прикладах демонструється зв’язок між
досягненнями науково-технічного прогресу в автотранспортній сфері та збільшенням можливостей, що дає цей
прогрес злочинцям, діяння яких пов’язані із транспортною системою. Такий зв’язок впливає на динаміку ризиків
для безпеки громадян та їх майна, а так само висвітлює досягнення науково-технічного прогресу у дещо неспо-
діваному ракурсі. Робиться висновок, що дві останні науково-технічні революції вплинули на розвиток авто-
транспортної сфери, визначивши і її сьогоднішній стан, і проблеми, що пов’язані із дотриманням стану закон-
ності під час експлуатації транспортних засобів.
Авторські твердження щодо проявів науково-технічного прогресу в автотранспортній сфері підкріплюють-
ся громадською думкою, що дозволяє дійти висновку про основні його «маркери». До таких належать: комфорт-
ні умови переміщення, швидкість переміщення та безпека експлуатації транспортних засобів.
Ключові слова: науково-технічний прогрес, науково-технічна революція, автотранспортні засоби, право-
порушення.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 В.С. Батиргареєва

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).