Hard skills та soft-skills у кар’єрі молодого науковця (галузь знань «Право»)
Анотація
У статті презентовано конструктивні практики формування hard skills та soft-skills у здобувачів третього
освітньо-наукового рівня вищої освіти, які опановують освітньо-наукову програму «Право»/«Law» зі спеціаль-
ності 081 «Право» у Науково-дослідному інституті вивчення проблем злочинності імені академіка В. В. Сташи-
са Національної академії правових наук України.
Наголошено, що hard skills (тверді навички) є базисом професійної компетентності фахівців за спеціальніс-
тю 081 «Право», основою структури компетентностей викладача-дослідника юридичних дисциплін, а soft-skills
(гнучкі навички) є визначальними в кар’єрному розвитку та формуванні професійної репутації фахівця. За їх
допомогою також оцінюється внесок співробітника у створення продуктивного середовища в професійному
колективі.
Конструктивними практиками формування hard skills і soft-skills у здобувачів третього третього освітньо-
наукового рівня вищої освіти є: проблемний виклад лекційного матеріалу, лекції-дискусії, бінарні заняття,
розв’язання практичних кейсів у межах проблематики авторських досліджень. Аспіранти в НДІ ВПЗ реалізують
право вільного вибору матеріалів для самопідготовки, долучаються до аналізу й обговорення способів подачі
навчального матеріалу, розробки і використання в навчально-методичному забезпеченні навчальних дисциплін
кейсів професійного змісту. Важливим аспектом у формуванні критичного мислення здобувачів є практикування
технологій самооцінювання, взаємного оцінювання, робота в групі.
Для синтетичного формування hard skills та soft-skills широко використовуються позааудиторна робота,
спільні наукові заходи і творчі події. У такий спосіб в аспірантів формується відчуття приналежності до по-
тужної академічної спільноти Інституту. Спілкування аспірантів із науковими керівниками, викладачами групи
забезпечення організовується на засадах людяності, позитивного оптимізму та емпатії. Розвитку психо-емо-
ційної витривалості, стресостійкості, гнучкості сприяє використання принципу взаємодії «рівний рівному»,
систематичний моніторинг освітніх запитів аспірантів, співпраця Ради молодих учених зі структурними під-
розділами.
Першочергове значення у формуванні soft-skills відіграють персона викладача і відкритість, готовність
до співпраці в аспіранта. Такій співпраці сприяють спільні дослідницькі проєкти, чітке бачення реальних про-
фесійних і особистісних перспектив для кожного аспіранта, його підтримка упродовж усього періоду опануван-
ня освітньо-наукової програми.
Ключові слова: формування hard skills і soft-skills, наукова установа, освітньо-наукова програма, аспіранту-
ра, якість освіти, компетентнісний підхід, індивідуальна траєкторія здобувача.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 А.В. Калініна
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).