Впровадження стандартів освіти країни-агресора як форма кримінально протиправного осві- тянського колабораціонізму: проблемні аспекти тлумачення та правозастосування

Автор(и)

  • Н.В. Нетеса

Анотація

У статті надається науково-правова оцінка законодавчим положенням, що стосуються такої форми осві-
тянського колабораціонізму, як «впровадження стандартів освіти країни-агресора». Констатується, що норма,
закріплена в ч. 3 ст. 1111 КК, через відсутність чіткого опису ознак кримінального правопорушення у формі,
що аналізується, містить серйозні вади, які на теперішній час доводиться усувати на правозастосовному рівні
шляхом визначення оптимального обсягу тлумачення ознак цього кримінального правопорушення. Обґрунтову-
ється, що у даному разі термін «впровадження» має розумітися не як процес, що включає всі стадії переходу
на стандарти освіти країни-агресора, а як організаційно-розпорядче рішення відповідної службової особи про перехід на нього. Робиться висновок, що здійснення педагогічними працівниками своїх професійних (а не служ-
бових) функцій щодо викладання навчальних дисциплін на основі вже впроваджених стандартів освіти не утво-
рює об’єктивної сторони складу кримінального правопорушення у розглядуваній формі колабораційної діяльнос-
ті. При цьому наводиться авторське бачення комплексу ознак, що характеризують суб’єкта даного криміналь-
ного правопорушення. На підставі цього висловлюється пропозиція безпосередньо в диспозиції ч. 3 ст. 1111
КК передбачити вказівку на вчинення діяння у формі впровадження стандартів освіти країни-агресора саме
службовою особою, яка виконує організаційно-розпорядчі функції.
Ключові слова: колабораційна діяльність, освітянський колабораціонізм, впровадження стандартів освіти,
службова особа, організаційно-розпорядчі функції.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-29

Номер

Розділ

Наукові дослідження