Нормативно-правові засади безпеки дорожнього руху у зарубіжних країнах
Анотація
У статті здійснена спроба кримінологічного вивчення нормативно-правового забезпечення безпеки дорож-
нього руху та експлуатації транспорту у зарубіжних країнах. Емпіричним базисом дослідження стали десятки
стратегій і програм. Науковий матеріал і результати пізнання цієї проблематики ґрунтуються на авторському
розумінні певних методологічних складових. Здійснена класифікація анонсованих нормативно-правових актів за
масштабом їх дії залежно від певних рівнів, а саме: міжнародно-правового (глобального), регіонального, націо-
нального, місцевого. Наголошено, що законодавство окремих країн у вказаній царині не може розглядатися авто-
номно від інших рівнів нормативно-правового забезпечення.
Проаналізовано низку стратегій, програм і планів, прийнятих упродовж останніх двох років на міжнародно-
правовому, загальноєвропейському рівнях, в окремих країнах (Швеції, Ірландії, ФРН, США, Австралії, Канаді,
Англії, Польщі, Малайзії), місцевих громадах різних держав світу, а також виділено їх особливості. Указана
специфіка концепції нульової смертності на дорогах Vision Zero. Виокремлені найбільш типові та дієві стандар-
ти транспортної безпеки, які дозволяють значно зменшити смертність і травматизм від ДТП. Загальноєвро-
пейські вимоги щодо безпеки дорожнього руху названо орієнтиром для подальшого вдосконалення таких в Укра-
їні. Перелічено суб’єктів розробки і прийняття розглядуваного законодавства на усіх чотирьох проаналізованих
рівнях. Указано значення дослідження цієї проблематики.
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 М.Г. Колодяжний
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).